środa, 27 października 2010

Willys Jeep & Jeep crew [ Italeri / MiniArt - 1:35]

Projekt zaczęty spontanicznie... Swego czasu poznałem znajomego, Michael'a Sonne z Nevady i z ciekawych rozmów wynikło, że jego dziadek (Albert Sonne) służył w 4 Dywizji Piechoty w stopniu porucznika (1st Lieutenant). Na dowód dostałem kilka fotek ;) Oto jedno z nich - 8 maja 1945, V-Day, gdzieś w Niemczech...

Postanowiłem zrobić winietkę lub jak kto woli dioramę :)... Do tego zakupiłem leciwy już zestaw Italeri "Willys Jeep" oraz komplet figurek z oferty MiniArtu "US Jeep Crew and MP".

Krótki inbox:
Stary modelik, oszczędna wersja w porównaniu z modelem Tamiyi aczkolwiek bryła, w mojej opinii ładnie się prezentuje :) W pudle  2 duże wypraski z Willys'em i przyczepką. Dodatkowe ramki z figurkami (bez komentarza), ramka z szybami i reflektorami oraz kalkomanie - zarówno z ETO jak i PTO [Europejskiego i Pacyficznego Teatru Działań]:

Figurki z MiniArtu - byłem mile zaskoczony (po ostatnich doświadczeniach z Master Boxem i Trumpeterem) zarówno rzeźbą (ładnie odwzorowane fałdy mundurów, niektóre detale, zachowane proporcje) ale również samym plastikiem. Nie było z nim większych problemów :) Na minus zaliczyłbym słabe odwzorowanie M1 Garanda, pas amunicyjny M1923 do Garanda zrobiony na zasadzie doklejanych ładownic, co mija się z prawdą jeśli chodzi o rzeczywistość) oraz słabe hełmy - zarówno pod kątem rzeźby [dziwny kształt na główkach] jak i brakiem jakichkolwiek detali. Pasek podbródkowy główny i od linera trzeba będzie dorobić samemu...

Zestaw zawiera 2 ramki, z których łącznie możemy "wydłubać" 5 żołnierzy, w tym 2 żandarmów :)

 Kolejny etap w następnym temacie... :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz